HG 1800 Spline® DB 25 ROAD BOOST Hybrid e-gravel-achterwiel 28"/700C SHIMANO HG

Abstract SKU
2698963
SKU
231353902
Abstract Product Id
141695
Concrete Product Id
585392
HG 1800 Spline® DB 25 ROAD BOOST Hybrid e-gravel-achterwiel 28"/700C SHIMANO HG
HG 1800 Spline® DB 25 ROAD BOOST Hybrid e-gravel-achterwiel 28"/700C SHIMANO HG

DT Swiss HG 1800 Spline® DB 25 ROAD BOOST Hybrid e-gravel-achterwiel 28"/700C SHIMANO HG

182,97 € Adviesprijs € 239,00

Prijs incl. btw excl. € 9,95 (verzendkosten naar Nederland)

Bestelnummer: 231353902

Kleur zwart

Maat

Niet beschikbaar

Store beschikbaarheid

Details

Ervaar de ultieme vrijheid van hybride gravelen.
Als performance-upgrade is het HG 1800 Spline® DB 25 Hybrid gravel-achterwiel met road BOOST-inbouwbreedte de ideale instap in de wereld van hoogwaardige e-road en e-gravel systeemwielen.
Wat lange tijd de norm is geweest bij trekking- en stadsfietsen, is nu niet alleen aan de orde voor racefietsen, maar verovert ook de veld- en bospaden: rijden met elektronische ondersteuning.

Voor onverharde gravelpaden heb je stevige wielen nodig die zijn ontworpen voor een hogere totaalgewicht en hogere belasting op het materiaal. De op fietsen met elektrische ondersteuning afgestemde parts van het HG 1800 systeemwiel van DT Swiss zijn gemaakt voor stoffige grindwegen en cross-country trails. 28 versterkte spaken verbinden de 370 Spline® Road BOOST naaf met industriële lagers voor schijfremmen met de robuuste aluminium velg. Op de weg draait het achterwiel zeer soepel, maar ook op onverharde paden is hij wendbaar en kan tegen een stootje. Als je brede banden monteert, kun je met meer tractie, grip en comfort de weg op. Als tubeless systeem met bijpassende banden profiteer je op de cyclocrosser van meer bescherming tegen lekrijden.

Het HG 1800 Spline® 25 wiel combineert Zwitserse precisie met hybride-technologie voor snelle avontuurlijke tochten door de natuur. Waar wacht je nog op?

Technologieën:

• ROAD BOOST:
Bij de ROAD BOOST standaard is de afstand tussen de naafflenzen vergroot om met een vlakkere spaakhoek de stijfheid en stabiliteit te verhogen. De materiaalspanning wordt verlaagd door de symmetrie te verbeteren, wat een langere levensduur belooft. DT Swiss geeft de voorkeur aan de Road Boost standaard voor gebruik op e-road fietsen. Bij hoge belastingen door bestuurder en motorondersteuning worden de torsiekrachten beter gecompenseerd en de stuureigenschappen onder belasting verbeterd.

• TUBELESS:
Alle DT Swiss wielen zijn tubeless ready. De profielen van de DT Swiss velgen zijn speciaal ontworpen voor tubeless gebruik. Het velgprofiel maakt het gemakkelijker om de juiste band te monteren en garandeert een perfecte pasvorm. Het tubeless systeem van de velg bestaat uit DT Swiss Tubeless Ready Tape velglint ter afdichting en een DT Swiss Tubeless ventiel in de passende lengte. Bij gebruik van Tubeless Ready banden is het gebruik van een compatibel afdichtmiddel noodzakelijk. Het is echter ook mogelijk de klassieke combinatie van band en binnenband te gebruiken.

• LAGERS:
Gestaafd op jarenlange ervaring gebruikt DT Swiss uitsluitend robuuste industriële lagers zonder instelling van de speling op de lagers. DT Swiss naven zijn zo geconstrueerd, dat bij correcte montage de axiale en radiale lagerspeling zonder instelmogelijkheden optimaal is. De juiste voorspanning van de lagers ter compensatie van de klemkracht van het wielmontagesysteem is de basis voor een spelingsvrije naaf met minimale wrijving.

• PRO LOCK®:
DT Pro Lock® voorkomt het zelf loskomen van de verbinding tussen spaak en nippel. Het Pro Lock® proces houdt in dat speciale tweecomponentenlijm in de schroefdraad van de nippel wordt geïnjecteerd, waardoor zeer robuuste wielen kunnen worden gebouwd. De lijm wordt geactiveerd zodra de nippel wordt vastgedraaid en is na enkele uren volledig uitgehard. Opnieuw centreren is mogelijk, hoewel de kleefkracht bij elke handeling iets afneemt.

Technische gegevens:

Velg:
• velgmateriaal: aluminium
• velgtype: clincher (asymmetrisch)
• remtype: schijfrem
• velghoogte: 25 mm
• velgbreedte: 28 mm
• binnenvelgbreedte: 24 mm
• ETRTO: 622 - 24
• voor sclaverandventiel (Ø 6.5 mm)
• tubeless ready
• aanbevolen bandenbreedte 1,35" – 2,2" (34 – 56 mm)

Spaken en nippels:
• spaaktype: DT aero comp® hybrid straightpull (links), DT new aero® hybrid straightpull (rechts)
• aantal spaken: 28 stuks
• spaakpatroon: 3x gekruist
• nippels: DT Swiss Pro Lock® Squorx ProHead alu

Naafbody:
• 370, Spline®, 4x industrielagers, afgedicht
• voor schijfremmen
• aluminium freewheel en naafbody
• CenterLock remschijfbevestiging (IS-6-gaats via adapter bestelnr. 2283716)
• 3-pallen freewheel (3 pawl)
• inbouwmaat: 12 x 148 mm (ROAD BOOST steekas)

Compatibiliteit cassette:
• 7-/8-/9-/10-/11-speed Shimano/SRAM compatibel

Gewicht:
• Gewicht: ca. 1125 g
• ASTM klasse: 2 (voor het gebruik offroad en op de weg en obstakels tot 15 cm)
• max. systeemgewicht: 140 kg (renner, fiets, uitrusting, bagage)

Leveringsomvang:
• 1 x DT Swiss HG 1800 SPLINE® DB 25 achterwiel ROAD BOOST Shimano HG
• 1 x DT Swiss Tubeless Ready velglint 27 mm
• 1 x DT Swiss tubeless ventiel 32 mm


Eigenschappen
Materiaal: carbon:
Nee
Tubeless ready:
Ja
GTIN:
7613052373317
Artikelnr. van de fabrikant:
70761507
Inbouwbreedte :
12 x 148mm
Freewheelbody:
Shimano/Shimano compatibel/SRAM
Beoordelingen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)

De beoordelingen worden gecontroleerd op echtheid. Criteria: om er zeker van te zijn dat de beoordeling ook daadwerkelijk van een klant afkomstig is, kunnen enkel ingelogde klanten beoordelingen schrijven. Beoordelingen kunnen uitsluitend worden geschreven door ingelogde klanten die het desbetreffende product gekocht hebben. Dit wordt automatisch gecontroleerd aan de hand van de bestelhistorie van de klant.