HG 1800 Spline® DB 25 ROAD BOOST Hybrid e-gravel-wielset 28"/700C Shimano HG

Abstract SKU
2702926
SKU
231860501
Abstract Product Id
145544
Concrete Product Id
596821
SALE
HG 1800 Spline® DB 25 ROAD BOOST Hybrid e-gravel-wielset 28"/700C Shimano HG
HG 1800 Spline® DB 25 ROAD BOOST Hybrid e-gravel-wielset 28"/700C Shimano HG

DT Swiss HG 1800 Spline® DB 25 ROAD BOOST Hybrid e-gravel-wielset 28"/700C Shimano HG

119,54 € Adviesprijs € 427,80

Prijs incl. btw excl. € 9,95 (verzendkosten naar Nederland)

Beste prijs in 30 dagen*: 172,81 € (-30%)

Bestelnummer: 231860501

Kleur zwart

Maat

Details

Ervaar de ultieme vrijheid van hybride gravelen.
Als performance-upgrade is de HG 1800 Spline® DB 25 Hybrid gravel-wielset met road BOOST-inbouwbreedte de ideale instap in de wereld van hoogwaardige e-road en e-gravel systeemwielen.
Wat lange tijd de norm is geweest bij trekking- en stadsfietsen, is nu niet alleen aan de orde voor racefietsen, maar verovert ook de veld- en bospaden: rijden met elektronische ondersteuning.

Voor onverharde gravelpaden heb je stevige wielen nodig die zijn ontworpen voor een hogere totaalgewicht en hogere belasting op het materiaal. De op fietsen met elektrische ondersteuning afgestemde parts van de HG 1800 systeemwielen van DT Swiss zijn gemaakt voor stoffige grindwegen en cross-country trails. 28 versterkte spaken verbinden de 370 Spline® Road BOOST naaf met industriële lagers voor schijfremmen met de robuuste aluminium velg. Op de weg draaien de wielen zeer soepel, maar ook op onverharde paden zijn ze wendbaar en kunnen ze tegen een stootje. Als je brede banden monteert, kun je met meer tractie, grip en comfort de weg op. Als tubeless systeem met bijpassende banden profiteer je op de cyclocrosser van meer bescherming tegen lekrijden.

De HG 1800 Spline® 25 wielen combineren Zwitserse precisie met hybride-technologie voor snelle avontuurlijke tochten door de natuur. Waar wacht je nog op?

Technologieën:

• ROAD BOOST:
Bij de ROAD BOOST standaard is de afstand tussen de naafflenzen vergroot om met een vlakkere spaakhoek de stijfheid en stabiliteit te verhogen. De materiaalspanning wordt verlaagd door de symmetrie te verbeteren, wat een langere levensduur belooft. DT Swiss geeft de voorkeur aan de Road Boost standaard voor gebruik op e-road fietsen. Bij hoge belastingen door bestuurder en motorondersteuning worden de torsiekrachten beter gecompenseerd en de stuureigenschappen onder belasting verbeterd.

• TUBELESS:
Alle DT Swiss wielen zijn tubeless ready. De profielen van de DT Swiss velgen zijn speciaal ontworpen voor tubeless gebruik. Het velgprofiel maakt het gemakkelijker om de juiste band te monteren en garandeert een perfecte pasvorm. Het tubeless systeem van de velg bestaat uit DT Swiss Tubeless Ready Tape velglint ter afdichting en een DT Swiss Tubeless ventiel in de passende lengte. Bij gebruik van Tubeless Ready banden is het gebruik van een compatibel afdichtmiddel noodzakelijk. Het is echter ook mogelijk de klassieke combinatie van band en binnenband te gebruiken.

• LAGERS:
Gestaafd op jarenlange ervaring gebruikt DT Swiss uitsluitend robuuste industriële lagers zonder instelling van de speling op de lagers. DT Swiss naven zijn zo geconstrueerd, dat bij correcte montage de axiale en radiale lagerspeling zonder instelmogelijkheden optimaal is. De juiste voorspanning van de lagers ter compensatie van de klemkracht van het wielmontagesysteem is de basis voor een spelingsvrije naaf met minimale wrijving.

• PRO LOCK®:
DT Pro Lock® voorkomt het zelf loskomen van de verbinding tussen spaak en nippel. Het Pro Lock® proces houdt in dat speciale tweecomponentenlijm in de schroefdraad van de nippel wordt geïnjecteerd, waardoor zeer robuuste wielen kunnen worden gebouwd. De lijm wordt geactiveerd zodra de nippel wordt vastgedraaid en is na enkele uren volledig uitgehard. Opnieuw centreren is mogelijk, hoewel de kleefkracht bij elke handeling iets afneemt.

Technische gegevens:

Velg:
• velgmateriaal: aluminium
• velgtype: clincher (asymmetrisch)
• remtype: schijfrem
• velghoogte: 25 mm
• velgbreedte: 28 mm
• binnenvelgbreedte: 24 mm
• ETRTO: 622 - 24
• voor sclaverandventiel (Ø 6.5 mm)
• tubeless ready
• aanbevolen bandenbreedte 1,35" – 2,2" (34 – 56 mm)

Spaken en nippels:
• spaaktype voorwiel: DT new aero® hybrid straightpull (links), DT aero comp® hybrid straightpull (rechts)
• spaaktype achterwiel: DT aero comp® hybrid straightpull (links), DT new aero® hybrid straightpull (rechts)
• aantal spaken: 28 per wiel
• spaakpatroon: 3x gekruist
• nippels: DT Swiss Pro Lock® Squorx ProHead alu

naafbody voorwiel:
• 370, Spline®, 2x industrielagers, afgedicht
• voor schijfremmen
• aluminium naafbody
• CenterLock remschijfbevestiging (IS-6-gaats via adapter bestelnr. 2283716)

Naafbody achterwiel:
• 370, Spline®, 4x industrielagers, afgedicht
• voor schijfremmen
• aluminium freewheel en naafbody
• CenterLock remschijfbevestiging (IS-6-gaats via adapter bestelnr. 2283716)
• 3-pallen freewheel (3 pawl)

Inbouwmaat:
• voorwiel: 12 x 110 mm (ROAD BOOST steekas)
• achterwiel: 12 x 148 mm (ROAD BOOST steekas)

Compatibiliteit cassette:
• 7-/8-/9-/10-/11-speed Shimano/SRAM compatibel

Gewicht:
• gewicht ca.: 950 g (VR), 1125 g (HR)
• ASTM klasse: 2 (voor het gebruik offroad en op de weg en obstakels tot 15 cm)
• max. systeemgewicht: 140 kg (renner, fiets, uitrusting, bagage)

Leveringsomvang:
• 1 x DT Swiss HG 1800 SPLINE® DB 25 ROAD BOOST voorwiel
• 1 x DT Swiss HG 1800 SPLINE® DB 25 ROAD BOOST achterwiel Shimano HG
• 2 x DT Swiss Tubeless Ready velglint 27 mm
• 2 x DT Swiss tubeless ventiel 32 mm


Eigenschappen
Materiaal: carbon:
Nee
Tubeless ready:
Ja
Freewheelbody:
Shimano/Shimano compatibel/SRAM
Beoordelingen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)

De beoordelingen worden gecontroleerd op echtheid. Criteria: om er zeker van te zijn dat de beoordeling ook daadwerkelijk van een klant afkomstig is, kunnen enkel ingelogde klanten beoordelingen schrijven. Beoordelingen kunnen uitsluitend worden geschreven door ingelogde klanten die het desbetreffende product gekocht hebben. Dit wordt automatisch gecontroleerd aan de hand van de bestelhistorie van de klant.