BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Abstract SKU
2693184
SKU
230543104
Abstract Product Id
135707
Concrete Product Id
565595
SALE

Zoom

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Bestelnummer: 230543104

Jouw e-gravelbike om nog langer nog meer te ontdekken

  • Power

  • Comfort

  • Versatility

  • Sport

We hebben jouw toestemming nodig om het aanbod van YouTube weer te geven.

Wij maken gebruik van een service van een andere aanbieder om het aanbod van bijvoorbeeld YouTube weer te geven. Deze service kan gegevens over je activiteiten verzamelen. Lees de details en ga akkoord met het gebruik van deze service om de inhoud te kunnen bekijken.

Jouw kleur sand/light lime

Jouw framemaat

Jouw framemaat

Zo bereken je jouw framemaat

Zo bereken je jouw framemaat

Terug

MET DEZE REKENFORMULE BEREKEN JE DE JUISTE FRAME- EN ZITHOOGTE:

Race / Gravel Binnenbeenlengte x 0,66 = framehoogte in cm
MTB Maat S: 155 – 172 cm lichaamslengte
Maat M: 173 – 182 cm lichaamslengte
Maat L: 183 – 192 cm lichaamslengte
Maat XL: >192 cm lichaamslengte
Fitness
of
Binnenbeenlengte x 0,61 = framehoogte in cm
Binnenbeenlengte x 0,24 = framehoogte in inch
Trekking / Tour
of
Binnenbeenlengte x 0,61 = framehoogte in cm
Binnenbeenlengte x 0,24 = framehoogte in inch
Binnenbeenlengte x 0,885 = zithoogte bij alle soorten fietsen

Indien de uitgerekende framehoogte exact tussen waarden in ligt, heb je de keuze: kies de kleinere framemaat als je sportieve zithouding in wilt nemen en de grotere framemaat als je een comfortabelere zithouding prefereert.


In onze video wordt stap voor stap uitgelegd hoe je de framemaat bepaalt. We leggen eveneens uit hoe je de schouderbreedte, binnenbeenlengte en armlengte eenvoudig zelf op kunt meten.
Neem bij vragen over het bepalen van de juiste maat contact op met een van onze experts!

Bekijk nu de bijbehorende video.

4.574,63 €

Beste prijs in 30 dagen*: 4.574,63 € (0%)

Prijs incl. btw excl. € 54,00 (verzendkosten naar Nederland)

  • Built in Bocholt, Duitsland
  • Beste prijs-kwaliteitverhouding
  • 6 jaar Crash Replacement-service*** op frames en ROSE voorvorken

Boost your gravel passion. De BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2 brengt je naar een nog hoger gravellevel. Door de Shimano EP8 motor en andere hoogwaardige features garandeert deze e-bike een hoop plezier offroad.

  • Gewicht
    ca. 14,3 kg*
  • Framemateriaal
    Carbon
  • Capaciteit accu
    360 Wh
  • Highlights
    Shimano EP8, 85 Nm
backroad+_grx_rx810_f1

Maximale elektrische gravel power

Nothing can stop you! De BACKROAD+ GRX RX810 Di2 motiveert je de verharde weg te verlaten en zorgt offroad voor een adrenalinekick. Absoluut highlight: de ondersteuningsniveaus van de Shimano EP8 aandrijving kunnen via de STI-schakelaars van de hoogwaardige Shimano GRX RX810 Di2 worden bediend. Zo profiteer jij op elke ondergrond van volledige controle en een eenvoudige handling.

backroad+_grx_rx810_f2

Uitstekende offroad rijeigenschappen

Met de hoogwaardige ROSE G-Thirty Disc Light gravelwielen, is geen grindpad voor jou te gek. De Pirelli Cinturato gravelband biedt veel grip en is robuust voor maximale gravelperformance in elke situatie.

backroad+_grx_rx810_f3

Oneindige veelzijdigheid voor nieuwe bestemmingen

De BACKROAD+ GRX RX810 Di2 is een universeel multitalent. Talrijke bevestigingspunten voor tassen, bidonhouders enz. bieden onbegrensde mogelijkheden. Welke bestemming staat bij jou bovenaan je bikepacking bucket list?

Beschrijving

De BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2 presteert uitmuntend op het gravel. Het moderne frame-ontwerp van deze ROSE e-bike integreert accu, motor en kabels. Vanaf de eerste pedaalomwenteling voel je de power, zowel in de stad, op het platteland als in de bergen. De BACKROAD PLUS heeft alles wat je verwacht van een moderne, hoogwaardige gravelbike.

Deze e-gravelbike heeft een hoogwaardig Ritchey WCS Venture Max carbon dropbar stuur, een strakke ROSE Square stuurpen en een hoogwaardig Shimano SC-EM800 kleurendisplay. Door de intuïtieve bediening van de drie ondersteuningsstanden van de Shimano EP8 via de STI-schakelaars van de Shimano GRX RX810 Di2 heb je op elke ondergrond alles onder controle.

MORE ABOUT
Shimano SC-EM800 display

• Compact en plat ontwerp
• Geselecteerd profiel en ondersteuningsstanden op EM800-display / modi aanpasbaar door rijder via E-TUBE
• Verwijderbare stroomkabel (SD300 type)
• Aangepaste wireless communicatie / E-TUBE PROJECT wireless communicatie via smartphone of tablet / ANT privé wireless communicatie met fietscomputers van andere aanbieders
• Compatibel met de nieuwe dunnere EW-SD300 kabels

De fraai geïntegreerde Shimano EP8 motor levert een maximaal koppel van 85 Nm bij een gewicht van slechts 2,6 kg. De mate aan ondersteuning is prima doseerbaar voor optimale controle en flexibiliteit. De minimale trapweerstand resulteert in een natuurlijke en harmonieuze rijervaring.

MORE ABOUT
Shimano EP8 motor

• aanleggen van twee individuele rijdersprofielen - bijv. dagelijks woon-werkverkeer en offroad tochten in het weekend
• keuze tussen de modi Eco, Trail & Boost. Elke modus beschikt over tien standen met verschillende prestatieparameters, zodat ze individueel kunnen worden aangepast aan jouw persoonlijk rijdersprofiel en de omstandigheden van de tocht
• vijf instelmogelijkheden voor startondersteuning
• vastleggen van het maximale koppel (van 20 Nm tot max. 85 Nm) / De koppelondersteuning zelf is afhankelijk van de kracht waarmee je op de pedalen trapt

MORE ABOUT
E-TUBE Project app

Je kunt het vermogen van de Shimano EP8 motor via een app aanpassen aan je individuele voorkeuren. Je bent bijzonder en elke rit is uniek. De app helpt je jouw persoonlijke instelling te vinden voor woon-werkverkeer of het volgende trailavontuur.


* ca. 14,3 kg, afhankelijk van de afmontage zijn afwijkingen tot +/- 5% mogelijk,
gewicht bij framekleur matt-black/piano-black/pure-white, maat L, zonder pedalen

*Lak voorvork kan eventueel iets afwijken

Afmontage
Frame
Rose BACKROAD+, Carbon, Shimano EP8 interface, Boost sand/light lime XL
Voorvork
Rose BACKROAD+, Carbon, 12x100TA sand/light lime
Wielen
ROSE G Thirty Disc Light / 28“ / 28 gaats / binnenvelgbreedte: ca. 25mm / velghoogte: ca. 31mm / velgbreedte: ca. 30mm / 12x100/12x148, gewicht: ca. 1700g zwart
Banden
Pirelli Cinturato™ GRAVEL M, TLR, Classic Skin 700x45C
Crankstel
Miranda Delta voor Shimano EP8, 170mm
Crankstel
Miranda Chainflow 3D, Boost Spider, 42 tanden 42 tanden
Cassette
210671500 - SERIENMONTAGE - Zahnkranz XT CS-M8000 11-fach 11-42
Achterderailleur
Shimano GRX RD-RX817 Di2, 11-speed,
Ketting
Shimano, CN-E8000-11, 118 schakels
Junction
Shimano Junction-B EW-JC130-SM
Remmen
Shimano GRX ST-RX815 / BR-RX810, black 1700mm
Remmen
Shimano GRX ST-RX815 / BR-RX810, black
Stuur
Ritchey WCS Carbon Venturemax, carbon-matt 44cm
Fietsbel
ROSE Bell OE
Stuurlint
ROSE Gel-Comfort, zwart
Stuurpen
ROSE Square anodized-black 100mm
Zadel
Rose Edition by Selle Italia, zwart
Zadelpen
ROSE D-Shape Carbon zadelpen I 8 mm Setback I 490 mm lengte UD-carbon/matt 490mm
Pedalen
ROSE VP-836 zwart
Framegeometrie

Framematen

  • Framematen
  • a

    Zitbuislengte (mm)

  • 465
  • 500
  • 530
  • 570
  • b

    Bovenbuislengte (mm)

  • 518
  • 553
  • 590
  • 620
  • c

    Balhoofdbuis lengte (mm)

  • 120
  • 140
  • 170
  • 200
  • d

    Balhoofdbuishoek (°)

  • 69,5
  • 71
  • 71,5
  • 72
  • e

    Zithoek (°)

  • 76,5
  • 75
  • 73,5
  • 73,5
  • f

    Bottom bracket drop (mm)

  • 76
  • 76
  • 76
  • 76
  • g

    Lengte achtervork (mm)

  • 436
  • 436
  • 436
  • 436
  • h

    Wielbasis (mm)

  • 1042
  • 1047
  • 1067
  • 1087
  • j

    Reach (mm)

  • 386
  • 399
  • 411
  • 426
  • k

    Stack (mm)

  • 549
  • 573
  • 604
  • 634
  • m

    Standover hoogte (100 mm voor BB) (mm)

  • 771
  • 800
  • 829
  • 863
  • o

    Stack to reach ratio (mm)

  • 1,42
  • 1,44
  • 1,47
  • 1,49
  • p

    Vorksprong (offset) (mm)

  • 47
  • 47
  • 47
  • 47
  • q

    Wieldiameter (inch)

  • 27,5" / 28"
  • 27,5" / 28"
  • 27,5" / 28"
  • 27,5" / 28"
  • r2

    Max. bandenbreedte 27,5" / 28" (mm)

  • 2,2 / 2,0
  • 2,2 / 2,0
  • 2,2 / 2,0
  • 2,2 / 2,0
  • u

    Vorklengte (mm)

  • 405
  • 405
  • 405
  • 405
  • v

    Afstand crank-voorwielas (mm)

  • 618
  • 625
  • 642
  • 661
  • w

    Benodigde zadelpendiameter (mm)

  • d-shape
  • d-shape
  • d-shape
  • d-shape
  • y

    Aanbevolen binnenbeenlengte (cm)

  • 74-79
  • 80-85
  • 86-90
  • 91-95
Beoordelingen
(22)
(3)
(0)
(1)
(3)

De beoordelingen worden gecontroleerd op echtheid. Criteria: om er zeker van te zijn dat de beoordeling ook daadwerkelijk van een klant afkomstig is, kunnen enkel ingelogde klanten beoordelingen schrijven. Beoordelingen kunnen uitsluitend worden geschreven door ingelogde klanten die het desbetreffende product gekocht hebben. Dit wordt automatisch gecontroleerd aan de hand van de bestelhistorie van de klant.

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Kleur: 
sand/light lime
Maat:
S
Als Ersatz für das Mérida esilex 600 gekauft. In Kempten live angeschaut. Ein sehr tolles Fahrrad Rahmengröße etwas groß

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Kleur: 
sand/light lime
Maat:
L
Jahre lang auf verschiedenen MTB unterwegs gewesen. Läuft super ruhig und durch das Anpassen des Motors mittels App entsteht ein sehr natürliches Fahrgefühl. Die Option Di2 ist in meinen Augen Pflicht. Die Kombination aus Schaltung und Motorunterstützung macht echt Laune.
Rad in Größe L und ich mit 1,84m passt super. Hab vorher viele Testberichte gesehen bzw. gelesen und kann daher sagen: Ja der EP8 macht richtig eingestellt einen super Job und echt Laune.

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Kleur: 
matt-black/piano-black/pure-white
Maat:
M
Das Backroad+ ist für mich ein fast perfektes E-Gravelbike. Ich habe es in der Di2 Version. Die Schaltgruppe arbeitet famos. Rechte STI bedient das Schaltwerk, linke STI den Motor. Eine bessere Integration ist meiner Meinung nach, nicht möglich. Die Verarbeitung des Bikes ist makellos. Nichts klappert, außer der Motor (EP8 Krankheit), knackt oder knarzt. Ich fahre das Bike in Größe M bei 1,80m Größe und 84,5cm Schrittlänge. Das Bike hat genau 14,8kg ohne Pedale (Tubeless). Der Motor hilft ungemein, ist schön in der App modifizierbar. Die Reichweite hängt stark von der Fahrweise ab. Nach 92km/1400Hm waren noch 33% Akkukapazität vorhanden. Ordentliche Leistung. Aber doch, wäre ein optionale erhältlicher Rage Extender wünschenswert. Leider hat das Bike einen erheblichen Nachteil, nämlich Fahrkomfort. Das Bike ist dermaßen hart, dass eine zügige Fahrt auf ruppigen Untergrund, zur Tortur macht. Gabel und Heck sind bocksteif.
Pros:
+Verarbeitung
+ Ausstattung
+ Ergonomie
+ Design
+ viele Anschraubpunkte
+ Preis
Contra:
- Fahrkomfort
- Reifen
- kein Rage Extender verfügbar

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Kleur: 
matt-black/piano-black/pure-white
Maat:
S
Moin Moin, ich war erst skeptisch, da ich schon ein „normales“ Backroad 1x11 GRX810 fahre, aber es ist eine Bereicherung für meinen Fuhrpark, toller Antritt, sauber verarbeitet und auch ohne Motorunterstützung toll zu fahren.
Lediglich die Statusmeldungen beim Versand über die Spedition waren ungewöhnlich schlecht.
Tausend Dank an Udo B. für die unkomplizierte Gutschrift !!!
Klare Kaufempfehlung !!!

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Kleur: 
matt-black/piano-black/pure-white
Maat:
L
Am 12. Mai 2023 bestellt, lt. Internet Lieferzeit 6-10 Tage. Seitdem trotz mehrmaliger Kontaktversuche nichts vom Kundenservice zur Auslieferung gehört. Kein guter Start!

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Kleur: 
matt-black/piano-black/pure-white
Maat:
S
Einfach gesagt wow ein mega Bike macht unglaublich fun besonders am Berg

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Kleur: 
matt-black/piano-black/pure-white
Maat:
L
Sehr schönes und gelungenes Bike! Absolut schönes Fahrgefühl und der Motor zieht bei Bedarf kräftig an. Fährt sich aber auch ohne Unterstützung sehr angenehm.

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Kleur: 
sand/light lime
Maat:
S
Genau so!

Fahre sehr viel mit dem Rad ca 18000 km p.a.

Es macht mir immer wieder Spaß ob zur Arbeit oder in der Freizeit.
Für mich genau richtig, entspannt zur Arbeit oder schnell in der Freizeit.

Es ist zwar ein E Bike dennoch ist das Design sehr sportlich gehalten!

Der Preis etwas hoch aber meiner Meinung nach wert!

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Kleur: 
matt-black/piano-black/pure-white
Maat:
L
absolut zufrieden!!

BACKROAD PLUS GRX RX810 Di2

Kleur: 
matt-black/piano-black/pure-white
Maat:
L
Sehr gutes Bike. Motor und Bremsen dürften etwas leiser sein. Wäre SUPER wenn es einen Battery-Extender für Flaschenhalter gäbe! Andere Bike-Hersteller zu dem Shimano-Motor bieten das an.

Bekijk alle modellen

Advies

Advies nodig?

  • Advies over fietsen – in de winkel In onze winkels kun je fietsen testen en je door onze bike-experts laten adviseren. Winkels bekijken
  • Advies over fietsen – telefonisch Wil je persoonlijk spreken met een bike-expert van ROSE? Maak dan een afspraak en wij bellen je terug! Afspraak maken
  • Advies over fietsen – e-mail We beantwoorden graag al je vragen rondom het thema fietsen. Onze klantenservice staat voor je klaar en adviseert je graag. E-mail sturen
  • ***In overeenstemming met onze actuele Crash Replacement-servicevoorwaarden, in te zien op: www.rosebikes.nl/algemenevoorwaarden