producten weergeven
30 dagen herroepingsrecht Fietsmontage in Duitsland Ruim 100 jaar familietraditie
    Rose

    Veelgestelde vragen 

    Hier vind je een verzameling vragen die vaak worden gesteld. Deze verzameling wordt uiteraard regelmatig aangevuld en geactualiseerd. Om het zoeken te vereenvoudigen, hebben we de vragen onderverdeeld in verschillende categorieën.

     

    Klantenaccount

    • Hoe maak ik een account aan?

      Je kunt een account aanmaken door op onze startpagina op 'Mijn account / Aanmelden' en vervolgens op 'Registreren' te klikken. Zorg ervoor dat je jouw gegevens volledig en correct invoert. Het kan soms even duren voordat je de toegangsgegevens ontvangt omdat deze eerst geverifiëerd worden. Normaalgesproken ontvang je binnen een uur een antwoord.

    • Ik ben mijn klantnummer kwijtgeraakt

      Neem contact met ons op via telefoonnummer 00 800 - 22 77 55 55 of via e-mail: klantenservice@rose.nl. Wij geven je jouw klantnummer dan door.

    • Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

      Op onze startpagina klik je op 'Mijn account / Aanmelden'. Vervolgens kunt je onder het veld 'wachtwoord' een nieuw wachtwoord aanvragen.

    • Ik heb een wachtwoord aangevraagd, waarom ontvang ik niets?

      Het komt voor dat we in ons klantenbestand een niet meer actueel e-mailadres hebben opgeslagen. Neem contact op met onze helpdesk, onze medewerkers kunnen jouw e-mailadres aanpassen. Je bereikt de helpdesk onder telefoonnummer 00 800 22 77 55 55 of via e-mail onder klantenservice@rose.nl.

    • Hoe kan ik mijn gegevens/wachtwoord veranderen?

      In jouw klantenaccount kun je al je gegevens bekijken. Om je wachtwoord te veranderen ga je naar 'Wachtwoord wijzigen'. Het aanpassen van persoonlijke gegevens is alleen mogelijk door contact op te nemen met onze helpdesk: telefonisch onder 00 800 22 77 55 55 of via e-mail onder klantenservice@rose.nl.

    • Waarom wordt mijn bestelling niet getoond?

      Bestellingen die nog in behandeling zijn, worden niet in jouw klantenaccount weergegeven. Alleen volledig afgeronde bestellingen zijn zichtbaar.

     

    Bestelling

    • Kan ik mijn fiets ook met andere componenten laten afmonteren?

      U kunt uw Rose-bike natuurlijk geheel naar eigen wens samenstellen. U kunt alle modellen fietsen via de bike-configurator aanpassen aan uw wensen. U kunt de fiets bovendien direct via het menupunt 'service' oproepen. Kies componenten naar wens uit ons hele assortiment of laat u door onze competente fietsverkopers adviseren. Zij staan zowel in onze winkel Biketown als telefonisch via tel.nr. 0049 - 2871 - 27 55 70 voor u klaar.

    • Als ik mijn fiets via internet bestel en ik kies voor afhaling, wanneer en hoe dien ik dan te betalen?

      Je hoeft de fiets pas bij afhaling te betalen. We accepteren de volgende betalingswijzen: contant / pin (houd rekening met een eventueel daglimiet van jouw pinpas) / creditcard (Visa, Amex, Mastercard) / vooruitbetaling (je dient het totaalbedrag ruim van tevoren over te maken). De fiets wordt afgehaald in onze winkel ROSEBIKETOWN in Bocholt, de openingstijden zijn: Ma. - wo.: 10.00 - 18.30 uur Do. - vrij.: 10.00 - 20.00 uur Za.: 10.00 - 18.00 uur.

    • Als ik mijn fiets in de winkel bestel, moet er dan worden aanbetaald?

      Als je de fiets in de winkel besteld en daar ook op wilt komen halen, kun je een aanbetaling doen. Dit is echter niet verplicht.

     

    Bikes

    • Kan ik me door jullie op laten meten ter bepaling van de juiste framemaat?

      Ja, je kunt naar onze winkel BIKETOWN komen om je op te laten meten. Hiervoor heb je geen afspraak nodig. Handige tips om zelf je maten op te nemen, vind je onder het tabblad 'Hulp' en vervolgens onder 'De juiste maat vinden'

    • Kan ik in de winkel een testrit maken?

      Ja, het is mogelijk de fiets ter plaatse te testen. Omdat wij niet kunnen garanderen dat de gewenste fiets in de juiste framemaat aanwezig is, is het verstandig vooraf contact met ons op te nemen.

    • Kan ik een afspraak maken met een fietsverkoper in BIKETOWN om lange wachttijden te voorkomen?

      Ja, u kunt hier een afspraak boeken of telefonisch onder telefoonnummer 00 800 22 77 55 55.

    • Hoe lang moet ik wachten op een beschikbare fietsverkoper als ik geen afspraak heb gemaakt?

      De gemiddelde wachttijd is afhankelijk van het aantal bezoekers en de weekdag. Voor een eerlijke volgorde werken we met pagers (piepers). Vraag in Rose BIKETOWN om een pager als je niet meteen kunt worden geholpen. Je kunt dan rustig een kop koffie of thee drinken en alles in de winkel bekijken. Zodra je aan de beurt bent, gaat jouw pager af.

    • Kan ik een fiets na bestelling in de winkel meteen meenemen?

      Wij monteren de fiets geheel naar jouw wensen en daar is een bepaalde levertijd aan verbonden. Over het algemeen is het daarom niet mogelijk een fiets direct mee te nemen.

    • Hoe weet ik wanneer mijn fiets klaar is?

      Zodra de fiets klaarstaat om te worden afgehaald of als deze is verzonden, ontvang je per e-mail of via de post een bevestiging.

    • Zijn er meer ROSE dealers?

      Wij verkopen onze fietsen exclusief via het internet en onze winkel ROSE BIKETOWN in Bocholt en ROSE BIKETOWN München. Door de rechtstreekse verkoop zonder tussenhandelaren profiteer je van een aanzienlijk prijsvoordeel.

    • Welke garantie biedt Rose?

      Uw ROSE fiets wordt met een uitgebreide garantie geleverd. U hebt 2 jaar garantie op alle onderdelen, en binnen 10 jaar repareren wij bij wielen van het merk Xtreme of bij wielen die wij voor u volgens uw opgave hebben gemonteerd (geen systeemwielen) gratis iedere spaakbreuk. Ieder gebroken frame ruilen wij binnen 5 jaar om. Deze garantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar*, 5 jaar replacementgarantie (bij een ongeval of valpartij krijg je u een vervangend frame voor de helft van de prijs*) en 2 jaar garantie op alle componenten zonder beperking* (ook voor wedstrijdrijders en fietskoeriers).
       
      *zie de algemene voorwaarden.

    • Heb ik recht op retournering bij levering van een fiets?

      Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van volgens specificaties van de consument vervaardigde producten die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een invidividuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifiek persoon bestemd zijn.

    • Moet ik een afspraak maken voor het afhalen van mijn fiets?

      Je wordt door ons via e-mail of per brief geïnformeerd zodra je een afspraak kunt maken voor het afhalen van jouw fiets. De gewenste datum en het tijdstip kun je via jouw  account in de webshop aangeven. Het maken van een afspraak is binnen de volgende tijden mogelijk:

      Ma. - wo.: 10.00 - 18.30 uur
      Do. - vrij.: 10.00 - 20.00 uur

      Za.: 10.00 - 18.00 uur

     

    Verzending

     

    Handleidingen