HX 1501 Spline® ONE 35 Hybrid SHIMANO MICRO SPLINE Disc BOOST 27,5" e-MTB-wielset

Abstract SKU
2703547
SKU
231951001
Abstract Product Id
146055
Concrete Product Id
599330
SALE
HX 1501 Spline® ONE 35 Hybrid SHIMANO MICRO SPLINE Disc BOOST 27,5" e-MTB-wielset
HX 1501 Spline® ONE 35 Hybrid SHIMANO MICRO SPLINE Disc BOOST 27,5" e-MTB-wielset

DT Swiss HX 1501 Spline® ONE 35 Hybrid SHIMANO MICRO SPLINE Disc BOOST 27,5" e-MTB-wielset

761,59 € Adviesprijs € 1.116,80

Prijs incl. btw excl. € 2,95 (verzendkosten naar Nederland)

Bestelnummer: 231951001

Kleur zwart

Maat

Details

’Get your flow!’ - met de H 1501 Spline® ONE 35 hybride wielen van DT Swiss voor jouw e-mountainbike.

Onder de hashtag #Mission Hybrid richt DT Swiss zich op de eisen die e-MTB’s aan hun componenten stellen. Het hoge koppel van de motor en het verhoudingsgewijs duidelijk hogere systeemgewicht belasten jouw wielen op trails, zowel uphill als downhill, wezenlijk sterker dan bij een mountainbike zonder elektronische ondersteuning het geval is. Dankzij jarenlange ervaring op het gebied van wielbouw en moderne tests en analyses heeft DT Swiss speciale hybride componenten ontwikkeld die wat belastbaarheid en bestendigheid standaard MTB-onderdelen overtreffen - zonder aan overgewicht te leiden.

Met de HX 1501 Spline® ONE 35 systeemwielen van DT Swiss kun jij je altijd op de trail concentreren. Ze voelen zich zelfs in ruw terrein thuis en zijn door de combinatie van de speciaal voor e-MTB's ontwikkelde 240 Spline® naven met de supersterke DT hybride spaken en de extra verstevigde velgen ideaal voor e-mountainbikes.
De 35 mm binnenvelgbreedte is geschikt voor banden met een groot volume en harmonieert perfect met de Plus-banden die erg populair zijn op e-mountainbikes. Zo heb je altijd voldoende grip, of je nu bergop of bergaf rijdt.

Tip:
Ook geschikt voor mountainbikers die zonder elektrische ondersteuning rijden.

Technologieën:

• HYBRID-HUB:
Alle DT Swiss HYBRID-naven hebben oversized naafbody’s met een grotere wanddikte, zijn uitgerust met heavy duty assen en hebben extra versterkte spaakbevestigingen evenals oversized lagers en stalen freewheelbody’s. Bovendien zijn de achternaven uitgerust met het ratchet freewheelsysteem (350, 240) met versterkte 24-tands tandwielen van gehard staal. Hierdoor wordt een toelaatbaar systeemgewicht tot 150 kg bereikt waar de naaf slechts iets zwaarder is dan de standaard DT MTB-naaf. Het resultaat is een naaf die zeer hoge koppels aankan, voor een directe aandrijving zorgt en, in combinatie met de andere HYBRID-componenten, uiterst robuuste wielen tot stand brengt.

• HYBRID-SPOKES:
Het DT Swiss HYBRID systeem verlangt spaken die niet alleen bestand zijn tegen een hoger gewicht en het hoge koppel van moderne e-MTB’s, maar die ook perfect passen op de oversized spaakbevestigingen van de eigen HYBRID-naven. De spaken zijn voorzien van versterkte en oversized straight-pull spaakkoppen die er samen met de DT Pro Lock Squorx nippels voor zorgen dat de gecombineerde kracht van rijder en motor ook in voortstuwing wordt omgezet.

• HYBRID-RIM:
Vele kilometers stijging en daling offroad op de e-MTB betekenen een zeer zwaar leven voor de velgen. DT Swiss HYBRID-velgen hebben een profiel met op belasting geoptimaliseerde dwarsdoorsneden en zijn goedgekeurd voor een systeemgewicht tot 150 kg. Voor maximale stabiliteit zijn de sterkte en de materiaaldikte overal waar dat zinvol is, vergroot. DT Swiss hybride velgen zijn vergeleken met DT enduro velgen 20% beter bestand tegen trekkracht van de spaken.

• RATCHET SYSTEM:
Het Ratchet Systeem van DT Swiss heeft bewezen zeer betrouwbaar te zijn. Deze betrouwbaarheid is het resultaat van het gelijktijdig in elkaar grijpen van de tanden van twee uiterst precieze tandwielen, waardoor de krachten gelijkmatig over een groot contactoppervlak worden verdeeld. Bij het DT Swiss Ratchet System zorgen twee conische veren voor de juiste uitlijning van de tandwielen. De aangrijphoek is afhankelijk van het aantal tanden. Het concept is eenvoudig te onderhouden kan zonder gereedschap aan standaard as- en freewheelbodystandaarden worden aangepast.

• TUBELESS:
Alle DT Swiss wielen zijn tubeless ready. De profielen van de DT Swiss velgen zijn speciaal ontworpen voor tubeless gebruik. Het velgprofiel maakt het gemakkelijker om de juiste band te monteren en garandeert een perfecte pasvorm. Het tubeless systeem van de velg bestaat uit DT Swiss Tubeless Ready Tape velglint ter afdichting en een DT Swiss Tubeless ventiel in de passende lengte. Bij gebruik van Tubeless Ready banden is het gebruik van een compatibel afdichtmiddel noodzakelijk. Het is echter ook mogelijk de klassieke combinatie van band en binnenband te gebruiken.

• LAGERS:
Gestaafd op jarenlange ervaring gebruikt DT Swiss uitsluitend robuuste industriële lagers zonder instelling van de speling op de lagers. DT Swiss naven zijn zo geconstrueerd, dat bij correcte montage de axiale en radiale lagerspeling zonder instelmogelijkheden optimaal is. De juiste voorspanning van de lagers ter compensatie van de klemkracht van het wielmontagesysteem is de basis voor een spelingsvrije naaf met minimale wrijving.

• PRO LOCK®:
DT Pro Lock® voorkomt het zelf loskomen van de verbinding tussen spaak en nippel. Het Pro Lock® proces houdt in dat speciale tweecomponentenlijm in de schroefdraad van de nippel wordt geïnjecteerd, waardoor zeer robuuste wielen kunnen worden gebouwd. De lijm wordt geactiveerd zodra de nippel wordt vastgedraaid en is na enkele uren volledig uitgehard. Opnieuw centreren is mogelijk, hoewel de kleefkracht bij elke handeling iets afneemt.

• PHR:
Het PHR-systeem (Pro Head Reinforcement) vergroot het draagvlak van de nippels op de velg en vermindert zo de punctuele belasting. Belastingspieken worden gereduceerd, zodat DT Swiss lichtere velgen kan monteren. De vorm van de PHR ringen werkt als een kogelgewricht en lijnt de specifieke DT Squorx Pro Head kogelnippels automatisch uit met de spaak, waardoor het risico op spaakbreuk of velgscheuren wordt verminderd.

Technische gegevens:

Velg:
• wielmaat: 27,5" (650B)
• velgmateriaal: aluminium
• velgtype: clincher
• remtype: schijfrem
• velghoogte: 21 mm
• velgbreedte: 40 mm
• binnenvelgbreedte: 35 mm
• ETRTO: 35 - 584
• voor sclaverandventiel (Ø 6.5 mm)
• tubeless ready
• geschikte bandenbreedte: 1.9" - 3.2"

Spaken en nippels:
• spaaktype: DT Swiss hybrid 2 straightpull
• aantal spaken: 28 per wiel
• spaakpatroon: 3x gekruist
• nippels: DT Swiss ProLock® Squorx ProHead alu

naafbody voorwiel:
• 240, Spline®, hybride, 2x industrielagers, afgedicht
• voor schijfremmen
• aluminium naafbody
• IS-6-gaats remschijfbevestiging

Naafbody achterwiel:
• 350, Spline®, hybride, 4x industrielagers, afgedicht
• voor schijfremmen
• stalen freewheel en aluminium naafbody
• IS-6-gaats remschijfbevestiging
• ratchet freewheelsysteem, 24T (15° aangrijphoek)

Inbouwmaat:
• voorwiel: 15 x 110 mm (BOOST steekas)
• achterwiel: 12 x 148 mm (BOOST steekas)

Compatibiliteit cassette:
• Shimano 12-speed Micro Spline MTB-cassettes (& Shimano 11-speed Wide Flange Micro Spline MTB-cassettes)

Gewicht:
• gewicht: VR: ca. 957 g; HR: ca. 1126 g
• ASTM klasse: 4 (voor gebruik op offroad terrein met sprongen tot een hoogte van 121 cm)
• max. systeemgewicht: 150 kg (renner, fiets, uitrusting, bagage)

Leveringsomvang:
• 1 x DT Swiss HX 1501 Spline® ONE 35 Hybrid BOOST voorwiel
• 1 x DT Swiss HX 1501 Spline® ONE 35 Hybrid BOOST achterwiel SHIMANO MICRO SPLINE
• 2 x DT Swiss Tubeless Ready Tape (velglint, voorgemonteerd)
• 2 x DT Swiss tubeless ventiel

Eigenschappen
Materiaal: carbon:
Nee
Tubeless ready:
Ja
Freewheelbody:
Shimano Microspline
Beoordelingen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)

De beoordelingen worden gecontroleerd op echtheid. Criteria: om er zeker van te zijn dat de beoordeling ook daadwerkelijk van een klant afkomstig is, kunnen enkel ingelogde klanten beoordelingen schrijven. Beoordelingen kunnen uitsluitend worden geschreven door ingelogde klanten die het desbetreffende product gekocht hebben. Dit wordt automatisch gecontroleerd aan de hand van de bestelhistorie van de klant.