Algemene voorwaarden

1. TOEPASSELIJKHEID

Deze algemene voorwaarden gelden voor alle bestellingen in de ROSE webshop.


2. CONTRACTPARTNER

Een koopcontract wordt gesloten met ROSE Bikes GmbH, Schersweide 4, 46395 Bocholt, Duitsland, Kamer van Koophandel: HRB 8315, kantongerecht Coesfeld, Duitsland. U bereikt onze klantenservice voor vragen, reclamaties en klachten van maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.30 uur en op zaterdag van 09.00 tot 13.00 uur onder telefoonnummer: 00 800 22 77 55 55 (gratis vanaf vaste nummers, vanaf mobiele telefoons kunnen kosten in rekening gebracht worden).


3. SLUITEN VAN DE OVEREENKOMST

De weergave van producten in de webshop is niet een wettelijk bindende aanbieding, maar een oproep tot bestellen. Door op ‘Nu kopen’ te klikken, plaatst u een bindende bestelling van de artikelen die zich in de winkelwagen bevinden. De bevestiging van de ontvangst van de bestelling volgt direct na het plaatsen van de bestelling en is nog geen bevestiging van het aanbod. Het koopcontract komt tot stand als wij uw bestelling door het verzenden van een bestelbevestiging per e-mail of het bezorgen van de producten binnen twee dagen aannemen.


4. TEKST VAN DE OVEREENKOMST

Wij slaan de tekst van de overeenkomst op en sturen u de bestelgegevens en onze algemene voorwaarden per e-mail toe. De bestelgegevens zijn na inloggen in uw klantaccount in te zien.


5. TAAL VAN DE OVEREENKOMST

Bij bestelling vanuit Duitsland is de taal van de overeenkomst Duits. Als u vanuit het buitenland bestelt, heeft u de mogelijkheid als taal van de overeenkomst Duits, Engels, Nederlands, Frans of Italiaans te kiezen.


6. HERROEPINGSRECHT

6.1
Consumenten hebben een herroepingsrecht van 30 dagen.
6.2 Informatie over het herroepingsrecht
a. Herroepingsrecht
U hebt het recht een contract binnen 30 dagen zonder opgave van reden te herroepen. De termijn van het herroepingsrecht is 30 dagen vanaf de dag dat u of een door u benoemde derde, die niet de vervoerder is, het laatste goed fysiek in bezit krijgt. Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht dient u ons

ROSE Bikes GmbH
- Klantenservice -
Schersweide 4
46395 Bocholt
Duitsland
E-Mail: retoure@rosebikes.com
Tel.: 00 800 22 77 55 55 (gratis vanaf vaste nummers, vanaf mobiele telefoons kunnen kosten in rekening gebracht worden)
Fax: +49 28 71 - 27 55 - 50

door middel van een duidelijke verklaring (bijv. een via de post verzonden brief, een telefax of een e-mail) te informeren over uw besluit het contract te herroepen. U kunt hiervoor gebruik maken van het bijgevoegde voorbeeld – herroepingsformulier – , dit is echter niet verplicht. Om gebruik te kunnen maken van het herroepingsrecht is het voldoende de mededeling over het herroepen van het contract voor afloop van de herroepingstermijn te verzenden.

b. Gevolgen van herroeping

Als u het contract herroept, dienen wij alle betalingen die we van u hebben ontvangen, inclusief leveringskosten (met uitzondering van extra kosten die zijn ontstaan door uw keuze voor een andere verzendwijze dan de door ons aangeboden voordeligste standaardverzending) onmiddellijk en uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag dat uw mededeling over de herroeping van dit contract bij ons is binnengekomen, te restitueren. Voor de restitutie maken wij gebruik van dezelfde betalingsmethode waarvan u bij de oorspronkelijke transactie gebruik hebt gemaakt, tenzij we met u uitdrukkelijk anders zijn overeengekomen; in geen enkel geval zullen we vanwege deze restitutie kosten in rekening brengen. We kunnen de restitutie weigeren totdat we de producten hebben ontvangen of totdat u ons bewijs hebt geleverd dat u de artikelen hebt teruggezonden. U dient de artikelen onmiddellijk en in elk geval uiterlijk binnen 30 dagen vanaf de dag dat u ons over de herroeping van dit contract hebt geïnformeerd aan/bij

ROSE Bikes GmbH
- Logistikzentrum -
Isselburger Str. 17
46395 Bocholt
Duitsland

terug te zenden of af te geven. De termijn wordt aangehouden als u de artikelen voor afloop van de termijn van 30 dagen verstuurd. De kosten voor de retourzending van de artikelen komen voor uw rekening. Waardevermindering van de artikelen wordt uitsluitend in rekening gebracht indien de waardevermindering is terug te voeren op een door u voor de controle van de staat, eigenschappen en wijze van functioneren van de artikelen niet noodzakelijke wijze van omgang met de artikelen.
6.3 Uitzonderingen
Het herroepingsrecht geldt niet voor levering van artikelen,
• die niet geprefabriceerd zijn en waarbij voor de fabricage de individuele keuze of bepaling van de consument doorslaggevend is of producten die duidelijk op de persoonlijke wensen van de consument zijn afgestemd,
• en ook niet bij de levering van geluids- en beeldopnames of computersoftware in een verzegelde verpakking, als de verzegeling na levering is doorbroken.


7. PRIJZEN EN VERZENDKOSTEN

7.1 Prijzen
Alle prijzen worden in euro’s aangegeven en zijn inclusief de wettelijke btw, die afhankelijk is van het leverland:

Belgium: btw 21% (btw-nummer: BE.0837.793.948)
Nederland: btw 21% (btw-nummer NL 823328648B01)


7.2 Verzendkosten

De verzendkosten zijn niet bij de artikelprijzen inbegrepen. Meer informatie over de verzendkosten vind je op onze website onder de volgende link: www.rosebikes.nl/verzendkosten. De verzendkosten worden in de winkelwagen separaat vermeld en door de klant gedragen, voor zover er geen verzendkostenvrije levering is overeengekomen.


8. LEVERING WERELDWIJD

In ons magazijn liggen meer dan vier miljoen artikelen klaar om direct verzonden te worden. Leverbare artikelen worden een werkdag na het afronden van de bestelling (ma. – vr.) verzonden. De gemiddelde levertijd met onze pakketbezorgers bedraagt 2-5 werkdagen. Indien er op de productpagina niets anders staat vermeld, wordt de bestelling uiterlijk 10 werkdagen na het afronden van de bestelling bezorgd. De termijn voor de levering begin bij een vooruitbetaling op de dag dat wij het geld hebben ontvangen en bij andere betalingsmethodes zodra de bestelling is afgerond en eindigt als de laatst dag van de termijn is verstreken. Indien dit een zondag is of in het leverland een erkende nationale feestdag, dan is dit de eerstvolgende werkdag. Indien een besteld artikel niet direct leverbaar is, nemen wij daarover contact met u op. Een nalevering van bestelde artikelen, als deze bij de eerste levering niet leverbaar zijn, gaat automatisch. Indien u geen nalevering wenst, geeft dit dan tijdens uw bestelling duidelijk aan. Vanzelfsprekend betaalt u bij een nalevering niet opnieuw verzendkosten. Een actueel overzicht van de levertijden vindt u onder de verzendkosten.
FTA-vrije handelsovereenkomst met de EU
ROSE Bikes is geen douanerechtelijke toegelaten verzender en kan derhalve geen positieve preferentie verklaring code op de rekening aangeven. Alle oorsprongslanden van onze producten zijn op onze rekening aangegeven, dat kan uitwerkingen hebben op de invoer (leverland) in een land buiten de EU. Informeer vooraf bij uw lokale douanekantoor welke heffingen berekend worden.


9. BETALINGSMOGELIJKHEDEN

Wij bieden de volgende betalingsmogelijkheden aan:

Creditcard:

We bieden onze klanten de mogelijkheid om te betalen met Mastercard of VISA. Vul bij uw bestelling het creditcardnummer, cvc-nummer en de geldigheidsdatum van uw kaart in. Het bedrag wordt op het moment van verzending van uw creditcardrekening afgeschreven.

PayPal

Betaal veilig, eenvoudig en snel met uw PayPal account. Indien u nog geen PayPal account hebt, kunt u er in een handomdraai een genereren: ga naar www.paypal.nl, klik op 'Rekening openen' en koppel uw bankrekening of creditcard aan uw PayPal account. Daarna kunt u al via PayPal betalen. Betalen via PayPal is alleen binnen de EU mogelijk.

Sofort:

Betaal eenvoudig, veilig en snel met Sofort. Het betreft hier een directe betalingswijze waarbij reeds tijdens de bestelling een overboeking wordt voorbereid en uitgevoerd. U heeft daarvoor alleen de gegevens voor het internetbankieren nodig. Aan het einde van het bestelproces wordt u automatisch naar de website van uw bank geleid. Na de betaling is de bestelling is afgerond. (Mogelijk in de volgende landen: AT, BE, DE, ES, IT, NL, SK

iDeal:

Via een beveiligde verbinding wordt contact gemaakt met de door u opgegeven bank. Alle grote consumentenbanken in Nederland ondersteunen iDeal als een veilige, online betaalmogelijkheid. U hoeft zich niet bij iDeal aan te melden. Wanneer een betaling is geslaagd, zal iDeal u dat melden. Ook rosebikes.com zal de ontvangst van uw betaling bevestigen. Betalen via iDeal is uitsluitend online mogelijk.

Vooruitbetaling:

Maak het totaalbedrag van uw bestelling onder vermelding van uw klantnummer of ordernummer, de volledige naam van de besteller en diens woonplaats over op onze bankrekening. Let op uw bijdrage in de verzendkosten bij uw vooruitbetaling.

Voor Nederlandse klanten:
Rabobank Achterhoek Oost
IBAN: NL88RABO 0300 2505 25
Swift/BIC: RABONL2U

Voor Belgische klanten:
Stadtsparkasse Bocholt
IBAN DE02428500350000135251
SWIFT/BIC WELADED1BOH
Markt 8
46399 Bocholt
Wij behouden ons het recht voor de levering indien nodig per vooruitbetaling of creditcard uit te voeren. In dat geval wordt u hierover van tevoren door ons geïnformeerd.



10. EIGENDOMSVOORBEHOUD

De geleverde goederen blijven ons eigendom totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden.


11. AANSPRAKELIJKHEID EN GARANTIE

11.1
Voor alle gebreken aan het product die tijdens de wettelijke garantietermijn optreden, gelden de wettelijke aanspraken op reparatie, herstel of vervanging evenals – als aan de wettelijke voorwaarden wordt voldaan – de verdergaande aanspraken op korting of herroeping en daarnaast op schadevergoeding, incl. vergoeden van de schade i.p.v. nakomen van het contract en het vergoeden van tevergeefse inspanningen.

11.2
Daarnaast wordt voor enkele producten extra garantie toegekend. Uw wettelijke garantieaanspraken bij gebreken tegenover ons als uw contractuele partner worden hierdoor niet ingeperkt. De garantietermijn bij de aankoop van tweedehands artikelen bedraagt 1 jaar, in andere gevallen bedraagt de wettelijke termijn 2 jaar, ook bij reparaties.

a. ROSE garantie voor ROSE fietsen en ROSE voorvorken

Uw ROSE fiets wordt met een uitgebreide garantie geleverd. U hebt twee jaar garantie op alle onderdelen en binnen tien jaar repareren wij bij wielen van de merken ROSE, Xtreme of wielen die wij voor u volgens uw opgave hebben gemonteerd (geen systeemwielen), gratis iedere spaakbreuk. Elk gebroken ROSE frame en elke gebroken ROSE voorvork vervangen wij binnen zes jaar. Dit geldt niet in het geval van beschadigingen aan de lak of anodisatie, verkleuringen (bijv. door uv-straling), beschadigingen aan de lagers bij volledig geveerde frames en beschadigingen aan derailleurpads. Ook in het geval van beschadigingen aan andere lagers die niet bestanddeel van de frameconstructie zijn (bijv. bracketas en balhoofdstel) is deze garantie niet van toepassing. Deze garantie geldt uitsluitend voor de eerste eigenaar. Als uw klacht binnen de garantieperiode gegrond is, repareren resp. vervangen wij het artikel. Verdere claims zijn uitgesloten. In geval van vervanging bieden wij u indien er geen identiek(e) ROSE frame/ROSE voorvork meer beschikbaar is een soortgelijk vervangend(e) ROSE frame/ROSE voorvork aan. U heeft dan geen recht op levering van het originele frame en op vervanging van niet meer compatibele componenten. Deze garantie geldt niet voor schade die voortkomt uit normale slijtage, onoordeelkundig gebruik, schade door een ongeval of een onjuiste montage. De garantie geldt ook niet voor schade die ontstaan is omdat de fiets of de voorvork niet conform onze aanbevelingen in de meegeleverde handleiding (hoofdstuk 8) is onderhouden of gereinigd. Bewaar uw rekening voor een garantieaanspraak omdat de datum van de rekening als begin van de garantieperiode geldt. Bij gegronde garantieaanspraken vergoeden wij uiteraard de transport- en montagekosten.

b. Replacement garantie voor ROSE frames en ROSE voorvorken

Als uw ROSE frame binnen zes jaar na aankoopdatum door een ongeval of val beschadigd raakt of kapot gaat, ontvangt u uw of een verlijkba(a)r(e) ROSE frame of ROSE voorvork uit ons actuele assortiment voor 50 % van de verkoopsprijs. Eventuele verzendkosten worden in rekening gebracht. Op verzoek monteren wij het nieuwe ROSE frame voor een vast bedrag van € 100,00. U kunt uitsluitend gebruik maken van deze garantiebepaling als het gaat om schade die niet via de verzekering wordt afgehandeld. Als het frame vervangen moet worden en er geen identiek ROSE frame beschikbaar is, bieden wij u een soortgelijk vervangend frame aan. In dit geval hebt u geen recht op levering van het originele frame en op uitwisseling van niet meer compatibele componenten.

c. Garantie van de fabrikant en garantie van de leverancier

Bij alle met nadruk vermelde garanties gaat het om extra garantie van de fabrikant of leverancier. De omvang van de garantie wordt bij het betreffende product aangegeven. Slijtage (behalve daar waar het uitdrukkelijk bij het product staat vermeld) en onjuist gebruik vallen niet onder deze extra garantie van de fabrikant of leverancier. Om aanspraak te kunnen maken op deze garantie kunt u het gebrekkige artikel naar ons opsturen met de rekening en een omschrijving van de klacht.

12. RETOURZENDING / KOSTEN VOOR DE RETOURZENDING

Onze verzendverpakkingen zijn ook geschikt voor retourzendingen. Bij al onze pakketten die naar Duitsland, Zwitserland en Liechtenstein worden gestuurd, wordt een retouretiket meegeleverd. Voor de landen die hieronder worden opgesomd, kan online een retouretiket aangemaakt worden (m.u.v. fietsen, zie Transportschade/reclamaties). Het pakket kan voorzien van het retouretiket bij een postkantoor worden afgegeven. Op uitdrukkelijk verzoek kan het pakket ook bij u worden afgehaald. Retourzendingen vanuit EU-landen, Zwitserland en Liechtenstein zijn alleen kosteloos bij gebruik van het retouretiket of wanneer wij opdracht tot afhaling hebben gegeven. Bij retourzendingen vanuit overige landen draagt de klant de kosten voor de retourzending en eventuele invoerkosten.

Het volgen van die hierboven beschreven stappen is niet dwingend noodzakelijk om van het recht op herroeping gebruik te kunnen maken.

Selecteer het land van waaruit de retourzending verstuurd wordt, om een retouretiket aan te kunnen maken:

■ België

■ Duitsland

■ Luxemburg

■ Nederland



13. TRANSPORTSCHADE / RECLAMATIE

Neem bij duidelijke gebreken direct contact met ons op. Als een pakket zichtbaar beschadigd geleverd wordt, open het dan direct in aanwezigheid van de postbode/pakketdienst en laat onmiddellijk een schadebevestiging opstellen. Neem bij vragen contact met ons op via telefoonnummer 00 800 22 77 55 55 (gratis vanaf vaste nummers, vanaf mobiele telefoons kunnen kosten in rekening worden gebracht). Stuur pakketten altijd met een retouretiket dat u op onze website aan kunt maken (dat geldt niet voor fietsen). Stuur gedragen kleding bij reclamaties gewassen aan ons terug. Stuur helmen en schoenen niet alleen in hun eigen verpakking maar in de verzendverpakking terug. Houd er rekening mee dat het voldoen aan de genoemde voorwaarden niet automatisch een erkennen van de herroeping en het accepteren van de garantie-aanspraken tot gevolg hebben. Neem bij reclamaties over fietsen contact op met onze bike service via telefoonnummer 00 800 22 77 55 55 (gratis vanaf vaste nummers, vanaf mobiele telefoons kunnen kosten in rekening worden gebracht) voor overleg over de afwikkeling.


14. TOEPASSELIJK RECHT / RECHTSGEBIED

14.1
Voor alle contracten die met ons worden afgesloten, is de wetgeving van de Bondsrepubliek Duitsland van toepassing. Het Weense Koopverdrag over internationale koop- en verkoopovereenkomsten is uitgesloten. Wanneer de klant zijn hoofdverblijfplaats niet in Duitsland, maar in een andere EU-staat heeft en in de daar geldende nationale wetgeving meer rechten voor consumenten zijn vastgelegd dan in Duitsland het geval is, gelden de nationale bepalingen van de hoofdverblijfplaats van de klant (art. 6, par. 2, overeenkomt Rome I).

14.2
Voor het geval dat de klant een zakelijke klant is, wordt uitsluitend Düsseldorf als rechtsgebied overeengekomen.

15. LINKS

SVoor zover deze website externe koppelingen (hyperlinks) naar websites van derden heeft, vallen deze gelinkte websites uitsluitend onder de inhoudelijke verantwoordelijkheid van de desbetreffende aanbieder. ROSE Bikes heeft bij het inrichten van de diverse links de inhoud van de andere doelsites gecontroleerd op eventuele juridische overtredingen. Tegelijkertijd heeft ROSE Bikes geen invloed op de inhoudelijke vormgeving van de doelsites, zodat ROSE Bikes zich de inhoud van de gelinkte sites uitdrukkelijk niet toe-eigent. Daarnaast voert ROSE Bikes op regelmatige tijdstippen een controle van de gelinkte sites uit en zal, indien een juridische overtreding wordt geconstateerd op een gelinkte site, de desbetreffende link onmiddellijk verwijderen.

16. OVERIG

16.1
Informatie over gewicht, geometrie en uitvoeringen is afkomstig van de leveranciers. Technische wijzigingen als gevolg van technische ontwikkelingen evenals kleurafwijkingen, vergissingen en invoerfouten voorbehouden. Levering zolang de voorraad strekt.
16.2
Online-geschillenbeslechting volgens art. 14, par. 1 Verordening ODR: de Europe Commissie stelt een platform voor de online-geschillenbeslechting beschikbaar, deze vindt u onder: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Meningsverschillen die ontstaan uit ons contract lossen we graag niet-contentieus op. Daarnaast hebben wij besloten niet deel te nemen aan een arbitrageprocedure. Hiertoe zijn wij ook niet verplicht. Ons mailadres is info@rosebikes.com


17. ALGEMENE GEBRUIKERSVOORWAARDEN ‘MIJN FIETS’, BEOORDELINGSFUNCTIE EN COMMENTAARFUNCTIE OP ROSEBIKES.NL

17.1
Dit platform dient voor de communicatie en het uitwisselen van informatie tussen klanten. Wij verwachten dat alle gebruikers respectvol met elkaar omgaan.

17.2
Bijdrages worden geplaatst onder de naam van de gebruiker of de in zijn/haar account ingestelde nickname en met de door de gebruiker opgeslagen profielfoto.

17.3
Post a.u.b. geen inhoud en voer geen handelingen uit die de rechten van andere personen schenden of in strijd zijn met de wet.

17.4
Indien een afbeelding, video of informatie wordt geplaatst die derden afbeeldt of citeert, dient de gebruiker deze persoon vooraf om toestemming hiervoor te vragen. De gebruiker dient duidelijk te maken dat hij/zij de informatie plaatst en niet ROSE. De derde dient bovendien op de hoogte gebracht te worden van de informatie die wordt geplaatst en in welke vorm deze informatie wordt geplaatst.

17.5
Het is niet toegestaan legitimatiepapieren of soortgelijke gegevens op 'Mijn fiets' te plaatsen.

17.6
Bij handelingen die in strijd zijn met deze gebruiksvoorwaarden behouden wij ons het recht voor, de betreffende bijdrage te verwijderen en de betreffende gebruiker op 'Mijn fiets' te blokkeren.

Onze gegevensbescherming policy vindt u hier

Identiteit van de ondernemer

ROSE Bikes GmbH
Schersweide 4
46395 Bocholt
Duitsland
Telefoon: 00 800 22 77 55 55 (gratis vanaf vaste nummers, vanaf mobiele telefoons kunnen kosten berekend worden)
Fax: (+49) (0) 28 71 / 27 55 50
Plaats van vestiging: Bocholt, Duitsland
Kamer van Koophandel: HRB 8315, kantongerecht Coesfeld, Duitsland
Bedrijfsleiding: Erwin Rose, Stefanie Rose, Thorsten Heckrath-Rose
Btw-nummer: NL 823328648B01, WEEE-Reg.-Nr.: DE 269054200, WEEE-Reg.-Nr.: NL 0592



Wettelijke aanwijzingen over het inleveren van batterijen/accu’s en elektrische apparaten vindt u hier

Wettelijke aanwijzingen vindt u hier