De beste retourzending vindt niet plaats.
Wij helpen je bij de aanschaf van het juiste artikel.
Voordat je bestelt, krijg je een zo duidelijk mogelijke indruk van onze producten: Hoe beter je geïnformeerd bent, hoe kleiner de kans dat je iets terug moet sturen. Maak gebruik van onze gedetailleerde afbeeldingen, de informatie over reserveonderdelen, de maattabellenvoor kleding en schoenen en ons service-aanbod. Het is eveneens belangrijk dat goederen onbeschadigd bij jou aankomen en je bij vragen of problemen snel geholpen wordt. Dit alles resulteert niet alleen in een positieve koopervaring en tevreden klanten maar helpt ook grondstoffen te besparen, onnodige CO2-uitstoot te vermijden en onze planeet een dienst te bewijzen.
Handige links om je te helpen bij je bestelling:
Maattabellen voor kleding, schoenen en banden
Tips voor het bepalen van de juiste framemaat
ROSE FAQ
Vind het juiste zadel voor je racefiets
Tips bij de aanschaf van een MTB-Vork
Gravel guide
Verantwoorde omgang met retourzendingen
We geven inzicht in onze processen
Voor het verwerken van retourzendingen staan altijd minstens acht medewerkers fulltime ter beschikking. Goederen die volledig in nieuwstaat verkeren, worden direct in ons magazijn ingeboekt. Zodra goederen bijv. schoongemaakt of opnieuw verpakt moeten worden, worden ze gescheiden, verwerkt en vervolgens ingeboekt. Goederen die optische gebreken vertonen maar technisch in orde zijn, worden via de webshop direct als B-keuze verkocht. Op deze wijze kunnen wij 99 procent van de geretourneerde artikelen opnieuw aanbieden.
Naast het constant verbeteren van onze artikelbeschrijvingen, analyseren wij ook waarom artikelen worden teruggestuurd. Zo kunnen wij nog beter en gerichter reageren. Wanneer jij nog andere ideeën of suggesties hebt om de omgang met retourzendingen te verbeteren, neem dan gerust contact met ons op.
Retourenregister e.V.
Het is voor ons van belang dat een product zo lang mogelijk meegaat. Om die reden gaan wij op een verantwoorde manier om met geretourneerde producten. Bij andere bedrijven worden deze niet zelden uit gemakzucht vernietigd.
Bij ROSE Bikes hebben we de volgende maatregelen genomen:
-
Met onze nauwkeurige informatie over maat, kleur, pasvorm en uitvoering, alsmede afbeeldingen en instructies, leiden wij onze klanten naar het gewenste product.
-
Wij streven ernaar retourzendingen, verspilling en vernietiging van goederen te voorkomen.
-
Wij vragen naar de redenen voor retourzendingen om ons aanbod en onze diensten voortdurend te kunnen verbeteren.
-
Wij grijpen elke kans om retourproducten opnieuw te kunnen verkopen.
-
Wij bieden weloverwogen garanties en reparatiemogelijkheden die veel verder gaan dan de wettelijke termijnen.
-
Schenkingen in natura worden doorgegeven aan werknemers en verenigingen, mits de producten geen veiligheidsrelevante gebreken vertonen.
-
Al onze retourzendingen worden in Duitsland verwerkt om uitbuiting in lagelonenlanden tegen te gaan.