Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband

Abstract SKU
2709730
SKU
232833601
Abstract Product Id
152219
Concrete Product Id
620799
Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband
Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband
Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband
Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband
Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband
Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband

Schwalbe Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband

48,76 € Adviesprijs € 68,90

Prijs incl. btw excl. € 9,95 (verzendkosten naar Nederland)

Bestelnummer: 232833601

Kleur zwart

Maat

Levertijd 4 - 8 werkdagen

Store beschikbaarheid

Beschikbaar in  Bocholt Biketown
Details

De WICKED WILL is een van de meest veelzijdige MTB banden uit het Schwalbe assortiment en combineert grip, controle en een lage rolweerstand als geen ander. Bergafwaarts, bergopwaarts, droog of nat - de WICKED WILL kent geen grenzen. Bij de ontwikkeling van de down-country- en trailband lag de nadruk op de best mogelijke prestaties als allrounder. Geen "vlees noch vis"-band, maar overtuigend voor alle eisen in gevarieerd terrein met vele hoogtemeters en daarbuiten voor maximale snelheid op singletrails.

De MTB-band is snel, maar niet zo snel als de perfecte crosscountryband. Hij is agressief, maar niet zo agressief als een trailband op maat. De WICKED WILL blinkt dankzij de belangrijkste kenmerken uit beide werelden. Met het Super-Trail karkas is deze band een veelzijdige alleskunner die zich vooral thuis voelt tijdens sportieve toeren en dat op nagenoeg op alle ondergronden. De ADDIX SpeedGrip rubbermix belooft een perfecte mix van tractie, grip en duurzaamheid.

De WICKED WILL combineert de profieldiepte van een crosscountryband met de Blockshapes en proporties van een trail- of downhillband. Naast de open profielstructuur met een licht rollend middendeel met schansvormige noppen, zorgt de soepele overgang naar de schoudernoppen voor optimale controle in de bochten. Elke nop heeft twee sipes om beter in de grond te grijpen voor meer voortstuwing. De schoudernoppen met lange remranden komen uit de downhillsector en bieden betrouwbare zijdelingse steun. Ondanks de tractie die door het profiel wordt gegenereerd, rolt de band met weinig trillingen en geruisloos.

De geringe profieldiepte verbetert ook de roleigenschappen en bespaart gewicht bij snel optrekken en klimmen in de bergen. Samen met de beproefde SnakeSkin-materiaalinsert weegt de Super Ground-band vrij weinig en overtuigt hij dankzij een goede lekbescherming. Hij heeft een drielaags karkas onder het loopvak en een chafer bij de hiel die de band daar waar hij contact maakt met de velg beschermt tegen wrijving en beschadigingen.

Schwalbe's WICKED WILL combineert snelheid en grip met een goede lekbestendigheid in één band en is een echte MTB allrounder voor meer efficiëntie en snelheid.

Tip:
De WICKED WILL kan niet alleen als duo voor en achter gereden worden, maar kan ook met andere Schwalbe banden gecombineerd worden: Voor heftige afdalingen als snelle achterband samen met een agressiever profiel van de NOBBY NIC (bestelnr. 2306366) of als XC-georiënteerde combinatie vooraan gemonteerd met een RACING RALPH achteraan (bestelnr. 2306375).

Details:
• toepassing: Cross-Country, Down-Country, Trail
• bandentype: clincher (vouwband)
• uitvoering: Evolution Line, Super Ground, TLE (Tubeless Easy)
• rubbermix: ADDIX-SpeedGrip Compound
• e-bike Ready: tot 50 km/u
• profiel: HS614
• karkas: Snake Skin, 67 TPI

Eigenschappen:
• rolling (rolweerstand): 7 van 10
• grip: 7 van 10
• protection (lekbestendigheid): 7 van 10
• Durability (levensduur): 8 van 10
(scala van 0 tot 10 van de fabrikant, dient ter oriëntering binnen het Schwalbe MTB-assortiment)

Maten:
57-584 / 27,5 x 2,25“ / 650B / ca. 740 g / max. 3,7 bar / 110 kg
62-584 / 27,5 x 2,40” / 650B / ca. 795 g / max. 3,5 bar / 115 kg
65-584 / 27,5 x 2,60” /650B / ca. 845 g / max. 3,0 bar / 115 kg
57-622 / 29 x 2,25“ / ca. 780 g / max. 3,7 bar / 120 kg
62-622 / 29 x 2,40” / ca. 830 g / max. 3,5 bar / 125 kg (zwart)
62-622 / 29 x 2,40” / ca. 845 g / max. 3,5 bar / 125 kg (brons)
65-622 / 29 x 2,60“ / ca. 900 g / max. 3,0 bar / 115 kg

Leveringsomvang:
• 1 x Schwalbe WICKED WILL MTB vouwband Evolution Super Ground TLE

Eigenschappen
Tubes:
Nee
Draadbanden:
Nee
Tubeless ready:
Ja
Toegelaten voor e-bikes:
Ja
Vouwband:
Ja
Artikelnr. van de fabrikant:
SB11654266
Wielmaat:
27,5"
GTIN:
4026495896696
Beoordelingen 3
(1)
(1)
(0)
(1)
(0)

De beoordelingen worden gecontroleerd op echtheid. Criteria: om er zeker van te zijn dat de beoordeling ook daadwerkelijk van een klant afkomstig is, kunnen enkel ingelogde klanten beoordelingen schrijven. Beoordelingen kunnen uitsluitend worden geschreven door ingelogde klanten die het desbetreffende product gekocht hebben. Dit wordt automatisch gecontroleerd aan de hand van de bestelhistorie van de klant.

(3)

Artikel beoordelen

Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband

Kleur: 
zwart
Maat:
29x2,60
bin TOP zufrieden

Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband

Kleur: 
zwart
Maat:
29x2,25
Poids réel 925gr (annoncé 780gr!)
Volume plus faible en 2.25 qu'un Maxxis en 2.20.
Monté a l'arrière sur un semi rigide.
La carcasse est trop rigide, le pneu rebondit sur les micros relief, ce qui fait que les "gros"crampons n'améliorent pas le grip, ils compensent tout juste le rebond. Même en baissant la pression au plus bas possible.
Très déçu, le rendement est mauvais pour du XC-trail, sans le trouver intéressant en descente cassante.
Bref après une sortie, je l'ai démonté

Wicked Will Evolution Addix SpeedGrip Super Ground TLE MTB vouwband

Kleur: 
zwart
Maat:
29x2,60
Ich bin lange Zeit Vittoria Mezcal III gefahren und jetzt auf den Wicked Will umgestiegen. Für mich hat dieser die Nase ganz leicht vorne. Einen Punkt Abzug gibt es, da er sich bei matschigem Boden schnell zusetzt und aber schlecht selber reinigt. Das konnte der Vittoria besser. Dafür hat der WW als Vorderrad spürbar mehr Traktion in Kurven. Vom Rollwiderstand liegen beide Reifen gleich auf. Ein Thunder Burt hat wesentlich weniger Rollwiderstand, jedoch auch sehr viel weniger Grip im Gelände. Alle Maxxis-Reifen, die ich bis jetzt hatte, hatten mehr Rollwiderstand und daher ist der WW für mich aktuell der beste Kompromiss.