ARIES SPHERICAL MIPS fietshelm

Abstract SKU
161624
SKU
1616240101
Abstract Product Id
276279
Concrete Product Id
719414
Nieuw
ARIES SPHERICAL MIPS fietshelm
ARIES SPHERICAL MIPS fietshelm

GIRO ARIES SPHERICAL MIPS fietshelm

284,71 €

Prijs incl. btw excl. € 2,95 (verzendkosten naar Nederland)

Bestelnummer: 1616240101

Kleur matte black

Maat

Details

De ARIES SPHERICAL MIPS fietshelm van GIRO biedt veel comfort en een aangename ventilatie. Zijn slanke silhouet valt niet alleen optisch op maar ook de technologie die erachter schuilt gaat is indrukwekkend. De op het kogelgewrichtprincipe gebaseerde MIPS SPHERICAL technologie is in de totale constructie van de helm geïntegreerd en laat de buitenschaal bewegen bij een val. Dit remt de rotatiekrachten nog beter af. Bovendien is de fietshelm gemaakt met de IN-MOLD technologie die zorgt voor uitzonderlijke stabiliteit door de HARDBODY buitenschaal permanent te verbinden met de schokabsorberende NANOBEAD EPS binnenschaal. 24 ventilatieopeningen ronden de talrijke features van deze helm af.

Details:
• lichte en slanke uniseks fietshelm voor onder andere race, gravel, triatlon en cross
• geïntegreerd SPERICAL MIPS systeem reduceert rotatiekrachten bij een val
• gemaakt met de IN-MOLD technologie, voor een constante verbinding van de buitenschaal en binnenschaal
• slagvaste HARDBODY buitenschaal
• stootdempende NANOBEAD EPS binnenschaal
• ROC-LOC 5+ AIR maakt eenvoudige aanpassing in breedte en hoogte mogelijk voor een optimale pasvorm
• verbeterde stabiliteit door sterke AURA-versterkingsboog
• 24 WIND TUNNEL ventilatieopeningen met diepe luchtkanalen zorgen voor aangename ventilatie 
• antibacterieel IONIC+ binnenwerk
• extra licht riemsysteem

Technische gegevens:
• gewicht: ca. 265 g (maat M)
• EN1078

Leveringsomvang:
• 1 x GIRO ARIES SPHERICAL MIPS fietshelm 

Highlights & technologieën:

MIPS SPHERICAL:
De doorontwikkeling van het MULTI-DIRECTIONAL IMPACT PROTECTION SYSTEM (kort MIPS), waarbij het kunststof-glijdvlak van het oorspronkelijke systeem is geëlimineerd. Bij de MIPS SPHERICAL horen twee lagen EPS-schuimstof tot het wezenlijke bestanddeel van het glijvlakken-systeem. Deze constructie biedt nog meer bescherming zonder dat het comfort of de ventilatie wordt beïnvloed. De MIPS SPHERICAL is gebaseerd op het principe van een kogelgewricht en heeft een wrijvingsarm glijvlak dat "onzichtbaar" tussen de EPS-lagen is aangebracht. Dit elegante design maakt een onafhankelijke rotatie van de buitenschaal mogelijk. Bij een val wordt de impact op het hoofd verminderd doordat de rotatiekrachten bij de botsing nog beter dan voorheen worden gereduceerd door het verschuiven van de buitenste schaal.
WAT IS MIPS?
MIPS (Multi-Directional Impact Protection System) is een systeem van glijdende vlakken in de helm. Het is ontwikkeld om in de helm te roteren en de hoeveelheid energie van en naar het hoofd te kunnen vertragen of verminderen. Het risico op hoofdletsel door roterende krachten wordt zo gereduceerd.
WAAROM IS MIPS BELANGRIJK?
Als het hoofd snel roteert en abrupt tot stilstand komt, kan het zijn dat het hersenweefsel wordt blootgesteld aan een flinke belasting. Het uitrekken van het hersenweefsel, dat kan worden veroorzaakt door deze beweging, kan verschillende soorten hersenbeschadigingen tot gevolg hebben. MIPS is ontwikkeld om de rotatieversnelling van een schok/val te reduceren.
HOE WERKT MIPS?
MIPS maakt gebruikt van een systeem van glijdende vlakken dat in de helm zit en het beschermsysteem van de hersenen nabootst. Deze laag roteert binnen de helm en moet de hoeveelheid energie van of naar het hoofd mogelijk vertragen of verminderen. Volgens wetenschappelijk onderzoek kunnen het risico op en de ernst van hersenbeschadigingen worden verminderd als het lukt de rotatieversnelling te verminderen.

NANOBEAD EPS:
Om een strakke en slanke vorm te bereiken zonder afbreuk te doen aan de beschermingsnormen, gebruikt GIRO een EPS met microkorrels die minder uitzetten. EPS is vederlicht en behoudt zijn eigenschappen over een breed temperatuurbereik.
Het doel van de EPS-binnenschaal is hoofdletsel bij de berijder te voorkomen of te verzachten bij een val.
Het omhulsel absorbeert de energie en wordt daardoor zelf samengedrukt of zelfs vernietigd (vergelijkbaar met een airbag in een auto). Daarom moet een fietshelm na een botsing worden vervangen door een nieuwe.

IN-MOLD:
Bij de IN-MOLD constructie wordt de robuuste polycarbonaat buitenschaal tijdens het opschuimen van de schokabsorberende EPS-binnenschaal in een handeling met deze binnenschaal verlijmd.
De binnenschaal wordt onder hoge druk en grote hitte onder de buitenschaal gespoten om een volledige verbinding te bewerkstelligen. De helm wordt hierdoor, zonder extra gewicht, nog robuuster. Door dit productieproces kunnen bovendien duidelijk betere ventilatiesystemen en ventilatieopeningen worden gevormd. INMOLD helmen zijn, in vergelijking met traditionele helmen, hierdoor lichter en hebben duidelijk betere ventilatiesystemen.

EPS:
De binnenschalen van alle Giro helmen zijn gemaakt van EPS (expanding polystyrene). EPS is het meest efficiënte materiaal om schokken en stoten te absorberen. EPS is vederlicht en behoudt zijn eigenschappen over een breed temperatuurbereik.
Het doel van de EPS-binnenschaal is hoofdletsel bij de berijder te voorkomen of te verzachten bij een val. Het omhulsel absorbeert de energie en wordt daardoor zelf samengedrukt of zelfs vernietigd (vergelijkbaar met een airbag in een auto). Daarom moet een fietshelm na een botsing worden vervangen door een nieuwe.

HARDBODY:
De HARDBODY buitenschaal is gemaakt van een flinterdun polycarbonaatmateriaal dat rondom de IN-MOLD schaal is aangebracht. Deze technologie zorgt voor de nodige structuur en schokbestendigheid.

ROC LOC5+ AIR:
Het verstelmechanisme in een zeer kleine behuizing is heel eenvoudig met twee vingers te bedienen. Naast de breedte kan ook de hoogte naar gelieven worden aangepast om een optimale pasvorm mogelijk te maken. Tegelijkertijd bewerkstelligt de constructie een luchtkussen tussen helmschaal en hoofd zodat je een aangenaam koele luchtstroom rondom je hoofd hebt.

WIND TUNNEL:
Een doordacht ventilatiesysteem van interne kanalen en actieve ventilatieopeningen zorgt ervoor dat koude en frisse lucht om het hoofd wordt geleid en warmte naar buiten wordt weggeleid. Een optimale ventilatie, ook als het er aan intensief aan toe gaat.

AURA:
Een robuuste boog verloopt door de helm en verhoogt zo de stabiliteit.

IONIC+ binnenwerk:
Ademende helmpas voor nog meer draagcomfort, effectieve temperatuur- en vochtregulering. Antibacteriële en reukwerende werking dankzij zilverionen die permanent in de vezel zijn ingebed.
 

Fabrikant: Giro Sport Design, 16752 Armstrong Ave, Irvine, CA 92606, USA, www.giro.com
Verantwoordelijke: Adventure Sports Group Europe S.L.U., C/Canudas, 13 (P.E. Mas Blau), 08820 El Prat de Llobregat, Barcelona, Spain, compliance@revelyst.com

Eigenschappen
GTIN:
199270038841
Artikelnr. van de fabrikant:
200313-001
Helmfeatures:
Mips
Beoordelingen
(0)
(0)
(0)
(0)
(0)

De beoordelingen worden gecontroleerd op echtheid. Criteria: om er zeker van te zijn dat de beoordeling ook daadwerkelijk van een klant afkomstig is, kunnen enkel ingelogde klanten beoordelingen schrijven. Beoordelingen kunnen uitsluitend worden geschreven door ingelogde klanten die het desbetreffende product gekocht hebben. Dit wordt automatisch gecontroleerd aan de hand van de bestelhistorie van de klant.